zondag 4 december 2011

BARCA - Week 17

Een hele week heb ik gelopen in shirt met korte mouwen. Iets te warm me dunkt voor de tijd van het jaar maar nog steeds zonder regen. Wat een verwennerij voor ons loperkens. Dank u Moeder Natuur!

Dinsdag en woensdag heb ik de fout begaan om met mijn reservepaar van Nike te lopen. Ik heb dinsdag Lis moeten lossen tijdens de intervals. Woensdag ging de duurloop ook niet zoals gebruikelijk maar ik wist de oorzaak. Te weinig nachtrust en die slechte schoenen. Resultaat is dat mijn achillespees donderdag duidelijk liet verstaan dat dit wel de laatste keer moet geweest zijn.

Vrijdag werd mijn dochter tot 'jonge ridder van de weg' geslagen. Dit is een initiatief van de politie waarbij ze kinderen belonen die de verkeersregels goed respecteren, duidelijk zichtbaar zijn op de weg en zich hoffelijk gedragen in het verkeer. Ze was zo fier. De training werd dus uitgesteld naar zaterdag.

Het ging dit weekend stormen volgens de weerman maar biebie heeft zaterdag na 2K de T-shirt uitgespeeld en verder gelopen in tanktop. Het was 13°C, windstil en droog. Het was een sprookjesachtige training. De schemering die inviel en overal aan de huizen de kerstverlichting die brandde. Had ik de kerstman tegengekomen, ik zou niet eens verschoten hebben. Sedert donderdag had ik mijn Vibram's zo veel mogelijk aan gedaan om de pezen terug wat te laten rusten. En het heeft gewerkt want ik had precies vleugeltjes.

Deze morgen stond ik te blinken om 8u30 voor de training van 9u. De coach had echter het uur van de bosloop ingevuld en zo was ik zeker op tijd deze zondag. Samen met Tijl een 15K gelopen en daarmee terug een week afgevinkt van de kalender.

Ik had al eerder iets geschreven over mijn dromen die ik wil verwezenlijken. Wel een klein stemmetje schreeuwde me toe dat ik punt 1 maar eens moest doen in 2012. Ik heb mijn aanvraag als charityrunner ingediend voor de marathon van New York.

De organisatie De Caspers is mijn goed doel. Deze mensen zorgen er voor dat mindervalide kinderen op regelmatige basis kunnen sporten. Wat ze voor deze kinderen proberen te doen is zo hartverwarmend. En zoals bij iedere organisatie die bestaat uit hoofdzakelijk vrijwilligers, is iedere financiƫle steun meer dan welkom.


Duimen maar dat de organisatie van New York hen wil herkennen als goed doel zodat we er kunnen voor gaan.





1 opmerking: